17 Aralık 2012 Pazartesi

''DİSOSYA'' OYUNUNA DAİR...

''DİSOSYA'' OYUNUNA DAİR...




Oyun,fuayede başlıyor.Başlamasıyla birlikte oyunun baş kahramanı Lisa'nın kafasının içinde yaptığımız yolculukta başlamış oluyor.İçeri geçip koltuğumuza oturduğumuzda anlıyorum ki;Lisa'nın kaybolan bir saatinin peşinde koşmak için kafasında oluşturduğu masalsı bir yolculuğun bir köşesinde yerimizi aldığımızı.


Masal dünyasının içerisinde hayat güzel,eğlenceli ve hatta bol kahkahalı sürerken birden bire gerçeğin balyoz gibi yüzümüze çarpması...Baba,çocuk,tecavüz...Üzülmemek elde mi?Hassas bir konu,incelikle anlatılmış.Gerçekle Lisa'nın hayal dünyası içiçe,güzel verilmiş.Sami Berat Marçalı’nın emeklerine sağlık.Lisa'yı canlandıran Pınar Çağlar Gençtürk’ün oyununa bayıldım.''yalnızlar Kulübü'' oyununda tek başına performans gösterdiği sahnede ki oyununu da izlemenizi tavsiye ederim.İpek Banu Kılar,anlık duygu değişimlerini çok güzel verdi.Yüz ifadesinde ki değişimler harikaydı.Sanılmasın ki diğer oyuncuları beğenmedim.Hepsi rollerinin hakkını verdiler.Tüm oyuncuları tebrik ediyorum.Güzel bir oyun izlettirdiler.


Dans ve müzikle de oyun desteklenmiş.Belki daha büyük bir sahneyi gerektirirdi ama bu haliyle de sevdim.Seyirciyi içine alan oyunları seviyorum.


Gidip izlenilesi bir oyun.Kaçırmayın derim.

Oyun süresi: 80 dk

İKİNCİKAT

Yazan: Anthony Neilson

Çeviren: Özlem Karadağ

Yöneten: Sami Berat Marçalı

Koreografi: Barış Gönenen

Müzik: Demir Yağmur

Efekt: Özgür Özgencer

Dekor: Sami Berat Marçalı

Işık: Ushan Çakır

Kostüm: Meltem Tolan

Afiş/fotoğraf: Cemre Yeşil

Proje ekibi: İbrahim Çiçek, Hande Özgül, Uğur Arda Başkan

OYNAYANLAR:

Pınar Çağlar Gençtürk (Lisa)

Güçlü Yalçıner (Victor Hesse, yemin alıcı, doktor, Biffer)

Özgür Özgencer (yolcu, eşlikçi, hemşire, bilet)

Özge Keskin (yolcu, eşlikçi, hemşire, Britney)

Aziz Caner İnan (yolcu, eşlikçi, keçi, iddia)

İpek Banu Kılar (yolcu, eşlikçi, Jane, dot, kemacı)

Murat Mahmutyazıcıoğlu (güvenlik görevlisi, etik, Vince)

Tolga İskit (güvenlik görevlisi, kutup ayısı, kahkaha)


İKİNCİKAT

ADRES:
İSTİKLAL CADDESİ OLİVYA GEÇİDİ SOKAK NO:1 OLİVYA HAN KAT:2 05İKİNCİKAT

TELEFON:
(05454624528) / 02122923247

Hiç yorum yok: