25 Aralık 2012 Salı

''TOPLU HİKAYELER'' OYUNUNA DAİR...


TOPLU HİKAYELER







Toplu Hikayeler,ünlü oyun yazarı ve akademisyen Ruth Steiner ile hem öğrencisi hem de asistanı olan Lisa Morrison’un önce öğrenci-öğretmen sonra arkadaşlık en sonunda da meslekdaşlık çizgisinde süren ilişkilerinde kıskançlıklarını,öfkelerini ve sevgilerini gözler önüne seren bir oyun.Hikâye kavramı üstünden bütün hayatı ve arkadaşlığı sorguluyor.Anlaşıldığı üzere oyun bu iki kişi etrafında dolanıyor.







Bir yanda her yazar yağmacıdır deyip olayı ve insanı en yakın noktadan çek,yaşa,dokun,hisset,öyle yaz diyen Ruth,diğer yanda ise sırlar yağmacısı,kolaycı Lisa var.Duygu coşmalarını onlarla birlikte yaşadım.Yalnızlığı kendi içimde hissettim.Herşeyini anlattığın bir insanın bunu başkalarıyla paylaşmasının kızgınlığını Ruth'la birlikte tüm vücudumda hissettim.Sevdim bu oyunu.Zaman nasıl geçti anlayamadım.Oyunun içindeydim.Bir oyun beni sarıp sarmalıyor ve oyuna dahil ediyorsa sevmemem mümkün değil.Oyuncular çok doğaldı.Oyun süresince ''ıhhh'' dedirtecek bir şey olmadı.







Lisa'nın hikayelerinin yayınlanmasından sonra Ruth ile aralarında geçen konuşma beni çok etkiledi.Görünürde tartışma kıskançlığı çağrıştırsa da Ruth'un açıklamasıyla böyle olmadığını anlıyoruz.''Seni kıskanıyorum sanma.Asla.Kıskandığım şey zaman.Senin için zaman çok,daha başındasın.Ben ise sonundayım.Sen,çabalayıp bir şeyler elde etme aşamasındasın.Ama ben o zamanları çoktan geçtim.''Oyunda kullanılan cümlelerin tıpkısı olmayabilir burada kullandıklarım aama anlatılan şeyi hemen hemen hepimiz bir şekilde yaşamışızdır.Konusu hikaye yayınlatma olmayabilir ama zaman hepimizin ortak noktası.







Gidilesi ve kaçırılmaması gerekli bir oyun diyorum.







TOPLU HİKAYELER


Yazan: Donald Margulies

Çeviren: Defne Halman & Balam Kenter

Şiir Çevirileri: Talat Halman

Yöneten: Kadriye Kenter

Dekor Tasarım: Osman Şengezer

Işık Tasarım: Alev Topal

Oynayanlar: Kadriye Kenter & Defne Halman

NOT:Birinci ve sonuncu fotoğraflar bana aittir.Diğerleri ise Kenter Tiyatrosunun internet adresi http://www.kentertiyatrosu.org/ dan alıntılanmıştır.






KENTER TİYATROSU

ADRES:

Halaskargazi Caddesi No: 9
Harbiye, Şişli / İSTANBUL

TELEFON:

0212 246 3589
0212 247 3634

FAKS:

0212 296 5242

MAİL:

kentertiyatrosu@gmail.com

Hiç yorum yok: