3 Aralık 2012 Pazartesi

NİLGÜN BELGÜN

                              NİLGÜN BELGÜN


                             

 

                                Gösterisini izlemeye gittiğim gün ''Hayat Sen Banimsin'' kitabını da almıştım.Sürükleyici,sizi alıp götürüyor.Onu biraz daha tanıyorsunuz ve sevmeniz için sebepleriniz çoğalıyor.Sevdiğiniz bir insanı daha çok seviyorsunuz.Tanıyor muyum,bir araya geldim mi,konuştum mu?Hayır.Tiyatroda,televizyonda,gazetelerde görmüşlüğüm var.Olduğum gibiyim diyor.O zaman anlattıklarıyla,gördüklerimizle izin verdiği kadar tanıyorum diyebilirim.

                              Hayata bakışını seviyorum.Duruşunu seviyorum.İnandıkları uğruna savaşmasını seviyorum.İçtenliğini seviyorum.Hem ulaşılabilir hem de ulaşılamaz halini seviyorum.Twetterde çok önce yazmıştım: #SahaneKadınNilgunBelgun nerde görsem size sarılacağım,kim bu deli demeyin ha demiştim.Ama biliyorum ki bunu yapmayacağım.İşte ulaşmakla ulaşmamak arasında ki ince çizgi bu olsa gerek.O aradaki mesafe ne de güzel konmuş.

                              Tebessüm ederek bir merhaba demesi,o tebessümü ile sarıp sarmalaması kadar güzel bir şey olabilir mi?

                              Kitabı okurken hoşuma giden cümlelerini twetterde paylaşmıştım.O paylaştığım cümleleri toplu olarak burada sizlerle de paylaşmak istedim. İşte o güzel cümleler;

''...senin üzerinde baskı kuranların sevinci uzun ömürlü olmaz.Sen boşu boşuna onlara uyup hayatını çöpe attığınla kalırsın''


''Atatürk benim için özgürlüğün timsali.Kadınlara tanıdığı haklar nedeniyle onu daha da çok seviyorum.Bugün ben sanatçıysam,sen yazarsan,bunu ona borçluyuz.Diledikleri kadar itiraz etsinler...Hiç tereddüt etmeden her yerde tekrarlarım:Bugün,bu ülkede yapılabiliyorsa,bu 'ün eseridir.''


''Sahne en güçlü,en silahlı olduğum yer;benim savaş alanım.''


''...öyle bıçak sırtı bir yerde duruyorum ki seyirciler hem ulaşılmaz olduğumu düşünüyor,hem de çok kolay ulaşabileceklerini hissediyorlar .''


''Konservatuvardan içeri adım attığım an,tüm varlığımla denen o büyülü dünyaya ait olduğumu anladım.''


''...sahne benim için her şeydir.Vazgeçilmezim,büyük tutkum,kendimi ait hissettiğim yerdir.''


''İyi oyuncu olabilmek için,hayatta her şeyi merak edeceksin.Okuyacaksın,öğreneceksin,sorgulayacaksın.Düşüneceksin de.Fikir üreteceksin.Ama sahneye düşünme safhasını bitirmiş olarak çıkacak ve kendini oyunun doğal akışına bırakacaksın.''


''Oyuncuya en fazla zarar veren şey,kendini entelektüelliğin sihrine kaptırmasıdır.Sezgilerini bir kenara itip salt fikirlerle hareket ederse,canlandıracağı karektere önyargılı yaklaşma tehlikesiyle karşı karşıya kalır.O zaman da seyirci onun performansında klişelerden başka hiçbir şey bulamaz.''


''... ruh demek,coşku demek,hayat demek,yüzümüze tutulan ayna demek.''


''...her şeyin yokluğuna katlanabilirim ama tiyatrosuzluğa asla.Dünyadan habersiz bir çocuktum,olgun ve güçlü bir insan oldum.''


''...Ben hayatı oyunculuk aracılığıyla tanıdım.''


''Oyuncu olmaya karar vermişsen,insana dair bütün duygular cebinde hazır olmalı.''


''Her eseri konuşur.Geçmişi anlatır,bugünü anlatır,geleceğe dair ihtimalleri sıralar...''


''Bir ülkenin siyasetini,ekonomisini,kültürünü hiçbir şey sanattan daha canlı,daha kuvvetli bir şekilde gösteremez.''


''Bir de a bakıp neyi anlarsın biliyor musun,o ülkede özgürlük olup olmadığını.''


''Anarşist,yıkıcı bir dalıdır kabare;düzenin eksiklerini,hatalarını,kusurlarını,olumsuzluklarını seyirciye dev aynasında gösterir.''


''Sokakta rastlayanlar,'Aaa,hiç de sanatçı gibi değilsiniz' diyorlar mesela.'Sanatçı gibi' değilim,o doğru;çünkü sanatçıyım...O 'gibi' kısmında bir samimiyetsizlik ve kibir var,öyleleriyle karşılaştırılınca beni farklı buluyorlar haliyle.Kibir büyük bir günah.Gururlu ol,onurlu ol,tamam.Yaptığın işte özgüvenin yerinde olsun,ona da tamam.Ama insanları,hele sana hayran olanları küçük görmek gibi büyü kgünah işleme...''


''Bunu hiç unutma,pısırık insana güvenilmez.Ezikliğinin acısını bir gün mutlaka birilerinden çıkarır.''


''Aşkın yaşı yok;insanın ruhunun,gönlünün,duygularının,zevkininyaşı yok...''


''Çevremdeki herkes başkalarına bağımlı yaşıyorsa,dilediklerini yapıp dilediklerini söyleyemiyorsa,benim özgürlüğüm neye yarar.''


''Bence kendini sevmeyen insan,kendine güvenmiyor demektir,o yüzden başkalarına da güvenemez.''


''Sanatçı beyniyle,kalbiyle,ruhuyla üreten insandır,elinde avucunda ne varsa bu uğurda harcar.''


''Sanatçılık çok yorucu.meşakkatli bir iştir.Yetenekten daha önemlisi azim ve sabırdır.''


''Kendimle baş başa geçirdiğim zamanlarda,zihnimin temizlendiğini,ruhumun arındığını hissediyorum.''


''Herkes hata yapabilir.Bu onları suçlu kılmaz ki.Hatalı bile olsam,iyi davranırım kendime,şefkat gösteririm.''


''Bir kere kendini sevmeyen insan,kendine güvenmiyor demektir,o yüzden başkalarına da güvenemez.''


''Kötüleri,felaket sevicileri en çok üzen şey,başarısızlıklarının fark edilmesidir.''


''Yaşamak,anı hissetme sanatı.''


''Doğru olan,anın içinde kalmak,ona teslim olmak.''


''Bir ülkede sanatla,sanatçıyla uğraşılıyorsa orada önce iktidarı sorgulamak gerekir.Bir liderin işi gücü bırakıp sanata bulaşması manidar değil mi?''


''Tiyatronun bir başkaldırı sanatı olduğunu unutup bizlerden uslu,söz dinleyen insanlar olmamızı beklemesinler.''


''Acını görmezden gelirsen,hiç beklemediğin anda gelip seni bulur.''

Hiç yorum yok: